یادداشت– بنا به طرح و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و گفتار مدیران ارشد صنعت سیمان به منظور جلوگیری از کاهش حجم نقدینگی کارخانجات که در پی آن رقابت منفی فروش را در پی خواهد داشت، پیشنهاد می گردد که با ایجاد انگیزه ای مضاعف میان دست اندرکاران صنعت سیمان کشور در صدد ایجاد و تولید اتاق های فکر کارآمد باشیم تا نه تنها تامین نقدینگی و گذران هزینه های جاری شرکتهای سیمانی انجام پذیرد بلکه به فکر پیاده سازی راهکارهای جدید علمی و عملی و همچنین سبقت از روشهای بازاریابی سنتی در عرصه فروش محصول باشیم .
اما در پی نوسان بازار هدف فروش سیمان ایران در منطقه ، حضور موثر و دائمی شرکت ها و هلدینگهای بزرگ سیمانی در نقاط هدف فروش را طلب می نماید که عیناً می توان از حضور فروشنده های اروپائی و آسیائی الگو برداری نمود که با تاسیس دفاتر نمایندگی ، فروش فعال در مناطق مورد نظر را توام با رایزنی های منطقه ای ، انجام و معاملات مربوطه صورت پذیرد که مسلماً حضور پیوسته در بازار فروش همسایگان خود اعم از عراق، افغانستان، سوریه ، قطر، عمان و بخشی از کشورهای پسا شوروی الزامی می باشد تا در رقابت و کسب سهمی از بازار فروش حضور جدی تری را ایفا نمائیم .
بر اساس اطلاعات منتشره تا دوسال آینده کارخانجات سیمان در دست احداث در عراق که از طرف کشورهای فرانسوی و چینی تامین شده اند به جمع خطوط تولید اضافه می گردد و حجم تقریبی تولید سیمان عراق به ۲۵ میلیون تن در سال افزایش می یابد که خود زنگ خطری برای صنعت سیمان ما به حساب آمده و می بایست فرصت را هر چند کوتاه غنیمت شمرده و راهکارهای عملی حضور در منطقه پررنگ تر گردد.
لذا از کلیه مدیران و صاحب نظران انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و هلدینگ ها و واحد های تولیدی صنعت ۸۵ ساله سیمان درخواست دارد تا با اقدامی فراگیر و همه جانبه نسبت به ایجاد پایگاه های اتاق فکر در خصوص موارد مطروحه دستورات لازم را مبذول فرموده ،که به عین حضور و نقش رسانه های خبری صنعت سیمان نیز به عنوان بازوی محرک و کمکی این صنعت ، بسیار موثرخواهد بود تا هر چه سریعتر جهت ایجاد راهکارهای عملی اقدامات عاجل صورت پذیرد و نوشدارو را قبل از مرگ سهراب بیابیم و به او بخورانیم .
https://simankhabar.ir/?p=16266