سیمان غرب جایگاه اول تولید، عرضه و صادرات سیمان را با توجه به ظرفیت در منطقه غرب کشور بهدست خواهد آورد
به گزارش سیمان خبر، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان غرب با حضور ۶۷/ ۸۰ درصد سهامداران در محل سالن تلاش وزارت کار تشکیل شد. ریاست این جلسه را سیدابراهیم مهدویان به نمایندگی از شرکت سیمان فارس و خوزستان، نظارت آن را آقایان بیژن جواهری و حمیدرضا منجی و دبیری آن را مجید آزردهدست (مدیر مالی شرکت سیمان غرب) برعهده داشتند. در ابتدای این مجمع حسین مدرس خیابانی (مدیرعامل شرکت سیمان غرب) به قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره برای سال مالی ۹۵ پرداخت و گفت: شرکت سیمان غرب با توجه به ظرفیت تولید متناسب، توانسته است جایگاه اقتصادی برتری را در بین شرکتهای منطقه و شرکتهای تابعه هلدینگ فارس و خوزستان کسب کند. مهندس خیابانی افزود: حفظ محیطزیست، تعهد به مشتریمداری و شایسته سالاری، تعهد به حفظ و ارتقای ارزشهای اقتصاد و جامعه از ارزشهای محوری شرکت سیمان غرب است. در انتهای این جلسه پس از تصویب صورتهای مالی از سوی سهامداران تقسیم مبلغ ۳۱۰ ریال سود به ازای هر سهم به تایید حاضران رسید.
پیام هیات مدیره
شرکت صنایع سیمان غرب به عنوان یکی از شرکتهای تابعه شرکت سیمان فارس و خوزستان با ماموریت زیر تاسیس شده و فعالیت میکند:
تولید و عرضه انواع سیمان و کلینکر مطابق با استانداردهای محصول، نیاز مشتری و شاخصهای اقتصادی
در جهت تحقق و تامین ماموریت، موارد زیر در دستور کار قرار دارد:
۱) مشارکت و پشتیبانی اثربخش از تداوم پایدار تولید سیمان کشور با توجه به شاخصهای توسعه پایدار
۲) مشارکت و ارتقای زنجیره ارزش سازههای بتنی کشور
۳) مشارکت در پایداری و انعطافپذیری بهینه زنجیره تامین طرحهای عمرانی ملی
افتخارات شرکت در سال ۱۳۹۵
۱) کسب عنوان واحد تولیدی برتر استانی
۲) کسب نشان استاندارد برای محصولات تولیدی سیمان تیپ ۱، ۲ و ۵
۳) گواهینامه تایید صلاحیت همکار سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی
۴) گواهینامه رعایت حقوق مصرفکنندگان
۵) کسب رتبه سوم در دومین جشنواره رتبهبندی شرکتهای تابع شستا
۶) صادرکننده نمونه استانی
۷) تمدید اعتبار نشان CE سیمانهای تیپ ۴۲۵-۱، ۲ و ۵
۸) تمدید سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه ISO/ IEC 17025:2005 از شرکت ASCB انگلستان
۹) انجام دو مرحله ممیزی داخلی سیستم مدیریت یکپارچه IMS متشکل از سه سیستم:
* مدیریت کیفیت ISO9001:2008
* مدیریت زیستمحیطی ISO14001-2004
* مدیریت ایمنی و بهداشت OHSAS18001-2007 (رفع عدم انطباقها و تنظیم گزارش برای مدیریت)
بیانیه ماموریت شرکت
شرکت صنایع سیمان غرب تولیدکننده انواع سیمان پرتلند تیپ یک، دو و پنج، محصولات خود را با رعایت ضوابط کیفیتی استاندارد ملی ایران تولید نموده و در بستهبندی مورد درخواست مشتری عرضه میکند. مدیریت و کارکنان شرکت پس از استقرار نظام مدیریت یکپارچه براساس استانداردهای ISO 9001:2008، ISO14001:2004، OHSAS 18001:2007 و گذشت هفت سال از استقرار موفقیتآمیز آن، حرکت در مسیر تعالی سازمانی براساس مدل EFQM و استقرار سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه براساس الزامات استاندارد ISO17025-2005 را در دستور کار خود قرار داده و وظیفه خود میدانند که با درک کامل انتظارات مشتری و سایر طرفهای ذینفع در قالب الزامات قانونی در سطح ملی و بینالمللی به منظور تحقق اهداف سازمان تلاش کنند و اعتقاد دارند که «توسعه پایدار، تولید پاک و رضایت مشتری با حفظ توانایی و سلامت نیروی کار» میسر میشود.
مدیریت ارشد و کلیه کارکنان سازمان با نگرش بهبود مستمر در کلیه ابعاد برای تحقق اهداف زیر تلاش میکنند:
۱) آموزش فراگیر و مستمر کارکنان به عنوان باارزشترین سرمایه شرکت
۲) تامین خواستههای مشتریان و افزایش رضایتمندی آنها و سایر طرفهای ذینفع، جلب اطمینان و اعتماد مشتریان و ارتباط مستمر با آنها
۳) بهینهسازی و کنترل مستمر فرآیند تولید به منظور افزایش کمیت و کیفیت محصول و کاهش هزینههای تولید از طریق مصرف بهینه انرژی، مواد اولیه و سایر منابع در راستای توسعه پایدار
۴) بهبود مستمر فرآیندها، روشها و سیستمهای مدیریتی در راستای جلوگیری از آلودگیهای زیستمحیطی و توجه به ایمنی و سلامت شغلی در سطح کارخانه و پیشگیری از آسیبها و بیماریهای شغلی
۵) رعایت قوانین و مقررات زیستمحیطی، قوانین و مقررات ملی ایمنی و سلامت شغلی و استانداردهای بینالمللی مرتبط با محیط کار
۶) استفاده بهینه از امکانات و منابع انسانی با تقویت انگیزه و اعتماد کارکنان نسبت به اهداف شرکت به منظور ارتقای بهرهوری و کاهش هزینهها
شرکت سیمان غرب به منظور دستیابی به اهداف فوق، ضمن نظارت و بازنگری دورههای نظام مدیریت یکپارچه و اطمینان از ارتباط و تناسب آن با شرایط سازمان و مطابقت با استانداردهای مورد استفاده در سطح شرکت، توسعه پایدار، بهبود مستمر و تلاش در جهت دستیابی به اهداف فوق را از وظایف خود دانسته و پیگیری آن را تعهد میکند.
تاریخچه فعالیت شرکت
شرکت صنایع سیمان غرب (سهامی عام)در تاریخ ۲۴ مردادماه ۱۳۵۳ تحت شماره ۴۳۷ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی کرمانشاه به ثبت رسید. شرکت در تاریخ ۱۳/ ۳/ ۱۳۵۸ مشمول بند (ج) قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران شناخته و از تاریخ ۲/ ۴/ ۱۳۵۹ هیات مدیره منتخب سازمان صنایع ملی ایران اداره امور آن را به عهده گرفت. در اجرای رای مورخ ۴/ ۹/ ۱۳۶۴ صادره از سوی هیات پنج نفره موضوع ماده (۲) متمم قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران مطالبات بانکها در ابتدای سال ۱۳۵۸ به سرمایه تبدیل و از تاریخ ۲۴/ ۲/ ۱۳۶۵ اداره امور شرکت توسط هیاتمدیره منتخب سهامداران (بانک صنعت و معدن) صورت پذیرفت.
متعاقبا با عنایت به آگهی واگذاری سهام بانک صنعت و معدن مبنی بر واگذاری ۶۳۲۵۰۱۰ سهم متعلقه (حدودا ۴۶/ ۸۱ درصد از کل سهام شرکت، پیشنهادهای واصله در مورخ ۱۹/ ۱۰/ ۱۳۷۳ مفتوح و نتیجتا شرکت سیمان فارس و خوزستان با توجه به توافقنامه شماره ۹۷۷/ مسا مورخ ۱۸/ ۱۱/ ۱۳۷۳ موفق به خرید سهام مزبور و از تاریخ ۲۳/ ۱۱/ ۱۳۷۳ اداره امور شرکت توسط هیات مدیره منتخب سهامداران انجام گردید. در تاریخ ۲۱/ ۸/ ۱۳۷۴ سهام شرکت صنایع سیمان غرب در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. شرکت جزو واحدهای تجاری اصلی گروه شرکت سهامی عام سیمان فارس و خوزستان است.
تعالی سازمان
یکی از تعهدات و ارزشهای سازمانی مجموعه سیمان غرب تعالی سازمان و توسعه پایدار است. از اینرو با اهتمام کلیه کارکنان مجموعه موفق به پیادهسازی مدل تعالی سازمانی شده است.
برنامهها و چشمانداز وضعیت شرکت
چشمانداز شرکت در افق ۳ ساله به شرح زیر است: «جایگاه اول تولید، عرضه، صادرات سیمان با توجه به ظرفیت در منطقه غرب کشور.»
در جهت تحقق و تامین چشمانداز موارد زیر حائز اهمیت است:
۱) جایگاه اقتصادی برتر در بین شرکتهای منطقه و شرکتهای تابعه هلدینگ فارس و خوزستان به تناسب ظرفیت تولید
۲) جایگاه برتر برند سازمان در بین رقبا در منطقه داخل و خارج کشور
۳) جایگاه برتر مشتریمداری و کسب رضایت مشتری در بین رقبا
۴) جایگاه برتر انعطافپذیری مطابق نیاز بازار و مشتری
مدیریت استراتژیک
باتوجه به اهمیت مشخص بودن استراتژیهای سازمان در تصمیمگیریهای کوتاهمدت و بلندمدت، صنایع سیمان غرب در سال ۱۳۹۱ مبادرت به تدوین سند راهبردی شرکت کرد و با شناسایی تمامی جوانب تصمیمگیری ازجمله محیط، نقاط قوت و ضعف سازمان، فرصتها و تهدیدها، ذینفعان و سایر امکانات شرکت استراتژیهای سازمان تعریف شده و همچنین نقشه استراتژیهای شرکت ترسیم شده است. در همین راستا برای اجرای اثربخش این طرح و پیشبرد استراتژیهای سازمان پروژههای بهبود سالانه تعریف میشوند و در مقاطع سه ماهه وضعیت سازمان توسط ۹۱شاخص کلیدی عملکرد (KPI) توسط جداول TLR و BSC اندازهگیری میشود.
ارزشهای محوری شرکت
۱) تعهد به حفظ و ارتقای ارزشهای اقتصاد ملی ، زیست محیطی و جامعه در عملکرد سازمان
۲) تعهد به مشتری مداری و نهادینهکردن فرهنگ مشتریمداری و پاسخگویی
۳) تعهد به شایستهسالاری، جانشین پروری و ارزشهای منابع انسانی در سازمان
۴) تعهد به تعالیجویی و کمالگرایی خردمندانه در بین کلیه کارکنان سازمان
۵- تعهد به حفظ و ارتقای کارآیی عملیاتی، چابکی سازمانی و نتیجه گرایی
۶- تعهد به ریسکپذیری خردمندانه، خلاقیت، نوآوری و پژوهش کاربردی
۷- تعهد به توسعه دانش کاربردی در سازمان از طریق یادگیری و آموزش مستمر
۸- تعهد به ارزشهای اخلاقی و انسانی از قبیل انصاف، عدالت در مقابل کلیه طرفهای ذینفع
۹) تعهد به قانونمداری و رعایت مقررات، ضوابط و استانداردهای مالی، اداری، تولیدی و …
۱۰) تعهد به کار گروهی و توسعه تفاهم، تعاون اجتماعی، مشارکت و خردجمعی در داخل و خارج سازمان
سرمایه شرکت
سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بوده است که طی چند مرحله به مبلغ ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۳۰۰ میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم ۱.۰۰۰ ریال) افزایش یافته است.
برنامههای آینده شرکت
براساس برنامهریزی استراتژیک شرکت و تحلیل عوامل محیط داخل و خارج سازمان اهداف در قالب یک برنامه مدون توسط مدیریت مورد بررسی و تصمیمگیری قرار گرفته است که مشخصکننده استراتژی، برنامهها و سیاستهای خرد و کلان شرکت در چند سال آینده است.
/دنیای اقتصاد
https://simankhabar.ir/?p=6835