مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان با اشاره به اینکه گفت: طی سالهای گذشته حدود ۸ کیلومتر از جاده رفسنجان- نوق تعریض و باند دوم اجرا شد و برای ادامه کار باید منتظر اعتبارات استان باشیم چون جاده های شریانی نیست از منابع ملی نمی توان استفاده کرد.
به گزارش سیمان خبر، خداداد مقبلی ظهر روز گذشته ۱۵ آذر ماه در جمع خبرنگاران در محل پایانه بار رفسنجان اظهار کرد: در شهرستان رفسنجان دو جاده پرسانحه و حادثهخیز وجود دارد که یکی جاده رفسنجان ـ زرند و دیگری جاده رفسنجان ـ نوق است.
وی افزود: جاده رفسنجان ـ زرند جاده ترانزیتی است که عمده کامیونها به سمت مشهد از این جاده عبور می کنند و بهسازی آن در دستور کار است.
وی بیان کرد: پیشنهاد احداث باند دوم این جاده را دادیم که بهسازی مربوط به راهداری و باند دوم مربوط به راه و شهرسازی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان ابراز داشت: در سال گذشته بخشی از روکش آسفالت محور رفسنجان – زرند انجام شد و امسال ادامه روکش در دستور کار است و تلاش می کنیم از منابع ملی برای اعتبارات آن بگیریم.
مقبلی به محور رفسنجان – نوق اشاره کرد و گفت: مسیر رفسنجان نوق یک مسیر کشاورزی است که روستاهای زیادی کنار جاده هستند و گاهاً تصادفات زیادی در این جاده اتفاق می افتد.
وی افزود: جاده رفسنجان- نوق با مشخصات اولیه راه روستایی و عرض ۶.۵ متر است، اما ترافیک قابل ملاحظهای در این جاده وجود دارد.
این مسئول عنوان کرد: روستاهای زیادی در مسیر وجود دارد که درون روستاها باندهای تندرو و کندرو آن ساخته شده است که در رتوس کار ما بهسازی و تعریض و ارتقای مشخصات آن قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان ادامه داد: طی سالهای گذشته حدود ۸ کیلومتر از محور رفسنجان – نوق تعریض و باند دوم اجرا شد و برای ادامه کار باید منتظر اعتبارات استان باشیم چون جاده های شریانی نیست از منابع ملی نمی توان استفاده کرد.
مقبلی به بخشی از جاده رفسنجان – کرمان از سمت کرمان اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته زیرسازی انجام شده بود که مناسب نبود و احساس کردیم هرچهقدر آسفالت شود به دلیل ضعف زیرسازی تخریب میشود.
وی افزود: با استفاده از روش جدید بازیافت جاده موجود را انجام دادیم و ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر از آسفالت جاده تراشیده و با قیر و سیمان تثبیت کردیم و روی بخش تثبیتشده آسفالت انجام شد که پنجسال ضمانت دارد. در بازدیدی که امروز داشتیم مقرر شد برای ۱۰ کیلومتر باقیمانده که آن را با همان شیوه ادامه دهیم و در صورتیکه اعتبارات برسد این کار انجام میشود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه شترهای بلاصاحب در محور رفسنجان – نوق بلای جان مردم شده اند و گاهاً تصادفاتی را در این محور ناشی از برخورد با شتر شاهد هستیم، در این رابطه چه اقداماتی برای ایمن سازی این محور انجام می دهید، گفت: وجود احشام سرگردان در کنار جاده ها بحثی است که قانون برای این موضوع راهکاری ندیده است و در حوزه کار ما نیست که جاده های روستایی را فنس کشی کنیم و این کار در آزادراه ها قابلیت اجرایی دارد.
/ایسنا